2021-től már elérhető az új generációs Weidemann T4512 teleszkópos rakodógép.
A kompakt Weidemann T4512-es teleszkópos rakodó egyedülálló kombinációban valósítja meg az emelési magasság, szélesség és gépteljesítmény hármast. A 4,50 m emelőmagassággal sokféle rakodási és raktározási feladatot tud kezelni. A hasznos teher figyelemre méltó 1,25 tonna, így nem jelent problémát bármilyen típusú bálák vagy különféle anyagok emelése. A kompakt méretek 1,56 m szélességgel és 2 m-nél kisebb magassággal a gép valódi különlegességét jelentik. Ezekkel az „álomméretekkel” a teleszkópos rakodó áthaladhat kis átjárókon, szűk térben manőverezhet és optimálisan működhet beltérben. Mindezen tényezők mellett a T4512 már több mint 10 éve sikeresen működik Magyarországon.
A T4512 belépő szintű motorja 18,4 kW / 25 LE-s teljesítményt nyújt. A nagy előnye az, hogy megfelel az V. kibocsátási szabványnak, de nem igényel kipufogógáz-utókezelést. Ez a motorizáció ezért kiválóan alkalmas azoknak a felhasználóknak, akik kevesebb ideig üzemeltetik a gépet. Opcionálisan kapható egy 33,3 kW / 45,3 LE-s motorral. Ezt professzionális felhasználásra fejlesztették ki. Itt az V. kibocsátási szabványt egy dízel részecskeszűrő (DPF) és egy dízel-oxidációs katalizátor (DOC) felszerelésével valósították meg. Ezzel a technológiával karbamid-oldatot (DEF) nem kell hozzáadni. A teljes motor egység, beleértve a kipufogógáz utókezelést is, a Yanmar-tól származik, így az összes alkatrész tökéletesen összedolgozik, és a gép a megfelelő üzemi hőmérsékleten automatikusan regenerálódik.
Az új, elektronikusan vezérelt ecDrive hajtással (Electronic Controlled Drive - elektronikus hajtás vezérlő) a gép hajtásmódját mindig az igényekhez lehetigazítani. A Weidemann kifejezetten erre a célra négy különböző vezetési módot alakított ki.
Auto-mód: Biztosítja a gép szokásos 100% -os teljesítményét.
Eco-mód: A kívánt járműsebesség elérése után a motor fordulatszáma 2200 ford / percre csökken, így lehetséges a zajcsökkentés és az üzemanyag-megtakarítás.
A másik két opcionális vezetési módot kifejezetten a hidraulikusan működtetett szerkezetek használatához vagy az Y-töltési ciklus optimalizált végrehajtásához tervezték:
Munkaeszköz-mód: Ez a mód tökéletesen támogatja a munkaeszközök használatát. Itt állíthatja be a dízelmotor sebességét a kézi fojtószeleppel, valamint a haladási sebességet a gázpedállal vagy a sebességtartóval szabályozhatja. Segítségével a sebesség nagyon finoman beállítható a kijelző által, 0,10 km / h-tól. Ez garantálja a munkaeszköz állandó előtolását. Ha a munkaeszköz terhelése túl nagy (pl. Különféle vágott anyag egy mulcsoló előtt), a gép automatikusan csökkenti a sebességet annak érdekében, hogy az eszköz a lehető legnagyobb teljesítményű legyen. Az anyag eltávolítása után a rendszer visszatér az előre beállított sebességre. Ezt egy sebességtartó automatika biztosítja. Ha azonban gyorsabban szeretné előre vagy hátra mozgatni a gépet, bármikor felülbírálhatja a lábpedállal, és a géppel akár a maximális sebességet is elérheti.
M-Drive mód: Ez az üzemmód a megfelelő választás az Y-töltési ciklusok optimális végrehajtásához. Itt állíthatja be a dízelmotor sebességét a kézi fojtószeleppel, és a haladási sebességet vagy a vezérlőnyomást a gázpedállal szabályozhatja. Ez kiküszöböli az araszolást és támogatja a gyors Y-betöltési ciklusok végrehajtását.
Az új elektromos kézifék Auto-hold és Hill-hold funkciót is kínál. A fék automatikusan bekapcsol, amikor a gép álló helyzetben van, és a menetirány választó semlegesre van állítva, vagy a vezető elhagyja az ülést. Az elektromos kézifék automatikusan kienged, amikor a gépet a gázpedállal elindítják. A fék természetesen manuálisan is kapcsolható vagy deaktiválható a kapcsolóval. Ez valódi kényelem és biztonság a vezető számára.
A Weidemann T4512 előnyei:
Az összkerék meghajtásnak és az összkerék kormányzásnak köszönhetően a Weidemann teleszkópos rakodógépek kifejezetten fordulékonyak és nagyon stabilak. A gép alacsony súlypontja tovább növeli a stabilitást.
A minőség értéktöbbletet teremt. A hagyományos lakkozással szemben jóval meghosszabbítja a gép élettartamát, ugyanakkor hatékonyabb, és környezetkímélőbb.
A VLS (Vertical Lift System), vagyis a függőleges emelőrendszer folyamatos munkamódot tesz lehetővé és támogatja a részben automatikus teleszkópos mozgással a komplex kezelői környezetben végzett munkát is. A megközelítőleg függőleges emelési ill. leeresztési mozgással a gép stabilitása javul. A VLS a mezőgazdaságban kipróbált technika, a Weidemann fejlesztését nemzetközileg is többször kitüntették.
Típus | T4512 |
Motor | Yanmar Motor 3TNV80 FT (18,4 kW / 25 LE) Euro V. |
Kormányzás | Hidraulikus összkerék kormányzás végállás helyzet-szinkronizálással |
Abroncsozás | 10.0/75-15.3 AS ET40 |
Tengely | Bolygókerekes kormánytengely PAL1165, hidrosztatikus közepes nyomású négykerék-meghajtás |
Meghajtás | Hidrosztatikus elosztómeghajtón és kardántengelyen keresztül, elektronikus vezérlésű |
Menetmódok | Automatikus mód; ECO mód |
Sebesség | 20 km/h |
Menetfokozatok | 2 | 7 km/h / 20 km/h |
Üzemi fék | Hidraulikusan működtetett tárcsafék az első tengelyen, a kardántengely révén a hátsó tengelyre hat |
Parkolófék | Elektrohidraulikus rugófék az első tengelyen, a kardántengely keresztül a hátsó tengelyre hat, Auto-hold funkcióval |
Teleszkópkar emelési magassága | 4537 mm |
Gyorscserélő eszköz | Weidemann MV/TH – C, mechanikus |
Világítás | LED munkalámpa, 1 elöl, 1 hátul a kabin tetején |
Vezetőülés | Komfortülés biztonsági övvel |
Vezetőállás | Fülke fűtés és szellőzés ROPS / FOPS-al ellenőrizve, VSG biztonsági üveggel a jobb oldalon; első, tető- és hátsó ablaktörlők; fűtött hátsó ablak; dőlésjelző; kartámasz rekesszel; napellenző roló; palacktartó; tartóháló |